Pannkaksfrulle.

Köket / Permalink / 1
På våra helgdagar gör vi ofta pannkakor, och det är verkligen bästa sättet att börja helgmorgnarna med. Ett enkelt recept och det tar inte mycket längre än att fixa fram en vanlig frukost med mackor och flingor, och det är lätt värt besväret.
 
 
 
Recept Amerikanska Pannkakor
10 st
 
2,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
2,5 dl mjölk
2 msk flytande smör
1 ägg
 
Blanda de torra ingredienserna med mjölk, tillsätt sedan smöret. Blanda till sist i ägget och stek på medelhög värme. Vänd pannkakorna då de bubblar på ytan. Servera med valfritt tillbehör.
 
 
 
 
Vi serverar ofta pannkakorna med jordnötssmör, sylt och grädde, men vill man ha nåt ännu godare kan man testa nutella och banan. Att jag dessutom får duka fram mitt porslin från Iittala Teema gör mig glad, trots att vi åt framför tv:n. Har samlat på serien en längre tid och det är perfekt att ha en porslinsserie som tål såväl vardagligt bruk som är tillräckligt fin vid finare dukning. Och så är jag ju lite patriotisk då jag älskar finsk design och kvalitet.
 
 
#1 - - Oslofru:

Å mums så gott :D

Svar: och jätteenkelt :)
Mette

Till top