När livet inte blir som man tänkt sig.

Livet / Permalink / 0
Livet blir inte alltid som man tänkt sig. Vissa påstår till och med att livet handlar om plan B. För mej känns det som att livet har handlat om plan Ö ibland. Men på samma sätt som man inte vet hur framtiden blir sådär exakt är det väl ett sätt att lära sig att tagga ner och hitta sina egna vägar. Jag har fortfarande många drömmar som jag vill fullfölja, samtidigt som jag har tänkt sluta planera för långt in i framtiden. Jag tänker njuta av lediga helger och sovmorgnar, äta frukost i soffan om jag känner för det, och göra det som får mig att må bra. 
 
 
Sedan jag i augusti flyttade in i min lilla lägenhet mitt i stan har jag inte haft någon TV. Det är ett medvetet val som många inte förstår. Men vetni, nu när det blir mörkt på kvällarna så tänder jag lampan och läser böcker. Jag har hittat tillbaka till mitt bokälskande som jag inte haft tid för på väldigt länge. Dessutom är poddar det bästa som finns, så just nu blir det massor av poddar och radio oavsett om jag är hemma eller på gymmet eller om jag kör bil.
 
 
Litteraturen som kommit in i mitt hem senaste tiden har varit träningsinspirerande. Både om traillöpning och om skadeförebyggande löpning. Jag har dessutom köpt en bok som jag kan rekommendera som julklappstips till kvinnliga motionärer som gillar att inspireras - nämligen Game Changers - som handlar om kvinnliga idrottshjältar som inte tidigare fått så mycket tid i rampljuset.
 
 
Oavsett om livet blir som man har tänkt sig eller inte, och man måste följa plan Ö - se till att göra det på ditt sätt. Med flaggan i topp, trots att jag inte ens hann se Gävlebocken innan den blev bränd, ses vi snart här på bloggen.
Till top