Fredag.

Köket / Mat, Mys, Orrefors, Vin / Permalink / 1
Efter en första vecka på min nya praktikplats känns det skönt att komma hem till fredagsmys i Gävle. Många nya intryck, mycket nytt och en trailerinspelning i Stockholmskylan idag gör att jag är välförtjänt av ett glas rött. Idag har jag plockat fram de fina Orrefors Pulse glasen R fick i julklapp. Älskar dem, och ska nog köpa på mig fler glas i samma serie, finns även som ölglas och vattenglas. 
 
 
Vinet jag köpte tills ikväll är ett rött franskt  vin på druvan Malbec, som jag hittade i en recension om de bästa vinerna under 80 kronor flaskan. Perfekt för ett vanligt fredagsmys oh tycker precis som recensenten att vinet är prisvärt. 
 
#1 - - Greta:

Gillar verkligen glaset! Fin blogg för övrigt :-)

Svar: Tack :) jag älskar ju alla fina ting...
Mette

Till top