Köksdrömmar.

Köket / Design, Elle, Finnish, Helg, IKEA, Iittala, Inspiration, Lunch, Mat, Tidning, Vin / Permalink / 1
Vi har börjat skissa på ett kök på IKEAs hemsida. Vi har storslagna planer, och en liten budget. Troligtvis kommer kökslyftet få vänta tills efter jul, men drömma får man ju. Det gula bordet som finns i lägenheten vi bott i nu blir vi av med i och med flytten, och det kommer jag minnsann inte att sakna. Det spökar redan på alldeles för många bilder. I övrigt har den lilla lägenheten varit liten och mörk och inte på något speciellt sätt inspirerande.
 
Nu önskar jag mig ett rymligt kök som jag kan förverkliga mig själv i. Där delar vi ett stort intresse med Rickard, och att laga mat ihop är verkligen jättekul.
 
I helgen gjorde vi egen pasta på ett recept i nyaste Elle Mat & Vin. Det var inte speciellt svårt, och riktigt gott. Lite pilligt, och knåda och kavla fick man ju, då vi varken har en matberedare eller en pastamaskin.
 
 
 
 
Vi gjorde två olika fyllningar i våra ravioli, och en gång vanlig tagliatelle. På lördagen blev det trattkantarell och parmesanfyllning, och på söndag spenat och ost. Min personliga favorit var spenatraviolin, som vi toppade med stekt grönkål, jägarskinka och parmesan. Till det drack vi ett billigt men gott bubbligt rosévin, och det blev en riktigt bra helglunch.
 
 
#1 - - sophie:

Mums :)

Svar: Ja, det var gott :)
Mette

Till top